Всичко за мен

Моята снимка
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание както и негов кореспондент от Лондон. Работил съм за телевизиите Bulgaria On Air и Канал 3, както и агенция БГНЕС. В момента съм кореспондент за специализирния портал 3E News. От 2020 година живея в Белгия. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, инфраструктура, ВЕИ. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

събота, 13 юли 2024 г.

Френски стартъп инвестира 1 млрд.евро в производство на зелен керосин

Френска стартъп компания ще инвестира 1 милиард евро до 2030 г. в производство за зелен керосин за авиацията. Проектът може да отвори работа за 250 специалисти, съобщи AFP, цитирана от френски и белгийски медии

Picture: flightlineweekly.com

Verso Energy обяви обяви официално проекта си за създаване на 4 производствени звена за зелени синтетични авиационни горива в във Франция.

Планът ни е до края на десетилетието да се похвалим с 4 изградени бази, заяви на официалното представяне на проекта главният изпълнителен директор на френската компания Антоан Юар.

Устойчивите авиационни горива (SAF) се произвеждат от неизкопаеми ресурси за разлика от керосина, който те са предназначени да заменят частично.

В градчето Епинал  Verso Energy планира да ги произвежда чрез комбиниране на водород, получен чрез електролиза и CО2, отделян от биомаса от съседни производители". За партньор в производството са присъединили производителят на хартия Norske Skog.

Младата стартъп компания  е създадена през 2020 г. от Антоан Хуард и Ксавие Кайтуколи, бивш собственик на Direct Énergie. Двамата съдружници са убедени, че  Verso Energy може да намери своята успешна ниша, пазари и финансиране.

Една от възможностите е европейският регламент ReFuelEU Aviation от 2023 г., който цели да постепенно да наложи CDA като до 2050 година да съставлява 35% в горивото, предоставено на авиокомпаниите на летищата в ЕС.

От друга страна, Verso Energy може да разчита след направена препродажба на стойност 2,5 милиарда евро. В бюджета стоят налични и 50 милиона евро, набрани директно от компанията.

Тази сума, според съдружниците, давала възможност да се финансира настоящата фаза на проучванията, преди да се обърнат към банките за производствени инвестиции.