About Me

My photo
Казвам се Апостол Апостолов и съм икономически журналист повече от 20 години. Работил съм за Деловия портал Econ.bg, електронното издание на телевизия Bulgaria On Air, телевизия Канал 3 и агенция БГНЕС. Бил съм и кореспондент на национални медии от Лондон. Ресори: енергетика, инфраструктура и транспорт. От 2020 година живея в Белгия. Работя и специализирам в логистична компания. Блогът ми развивам от началото на 2012 година с теми в енергетиката, „зелената енергия“, съпътстващата инфраструктура, ВЕИ и тенденциите в секторите. Интерес за мен представлява политиките в района на БЕНЕЛЮКС. .................... Ik ben Apostol en ik ben geboren in Bulgarije. Ik woonde vroeger in Sofia, maar nu woon ik in Hasselt. In Bulgarije was ik vroeger leraar Bulgaars en was ik ook journalist. Ik heb interesse voor energie en politiek.

Thursday 13 June 2024

Германия ще преследва и титлата за най-устойчив и „зелен“ шампионат

Eвропейското първенство по футбол, което започва на 14 юни вечерта в Германия, очакванията са, че купата няма да напусне пределите на страната. Домакините обаче преследват и друга титла: за най-устойчив и „зелено“ шампионат за всички времена. Но може ли подобен огромен форум наистина да бъде щадящ природата и климата?

Десетте стадиона, по нареждане на УЕФА, са задължени да предприемат различни мерки за екологична устойчивост, проверил кореспондентът на нидерландската обществена телевизия NOS където ще играе националната гарнитура.

На "Олимпиащадион" в Берлин „лалетата“ ще играят третия си мач от групата. Телевизионният екип обаче се разходил преди самите футболисти. В ролята на гид влязъл директорът на съоръжението  Тимо Рохведер.

За предстоящите мачове стадионът ще използва се само LED осветление, което консумира половината енергия в сравнение с предишните лампи. Новите могат да променят цвета си. Монтирани са водоспестяващи тоалетни, събира се дъждовна вода и до стадиона сега живеят две пчелни колонии, разказал мениджърът по поддръжката. А на покрива: слънчеви панели, които могат да генерират до 600 000 киловатчаса годишно.

Внушителният Олимпиащадион, построен от нацистите за Олимпийските игри през 1936 г., не може просто да бъде превърнат в паметник. "Не е лесно да се правят корекции в тази сграда. Наистина трябва да се подготвиш за това." Следователно операцията за устойчивост все още не е приключила, казва още директорът.

Повече влакове, по-малко полети

Най-голямото предизвикателство е транспортирането на отборите, техния персонал и най-вече милионите фенове от цяла Европа. Тези движения представляват около 70 до 80% от генерираните емисии на събитието. Затова привържениците са призовани да пътуват основно с влак.

УЕФА насърчава продажбата на евтини Interrail железопътни билети, а Deutsche Bahn ще продава на цена от 29 евро за влак между градовете домакини за 29 евро. В Берлин общественият транспорт дори е напълно безплатен за посетителите на мачовете от Европейското първенство.  

Голяма отговорност носят привържениците, казва директорът на стадиона Рохведер. "Всеки човек трябва да помисли: какво мога да допринеса за екологията?".

No comments:

Post a Comment